131967_496341296800_1249925_o

Katanari (SK): ÚKRYTY A SVÄTYNE
(vizuálne umenie)

Sled inštalácií, ktoré menia funkciu poľovníckych posedov na oázy bezpečia. Poskytujú ochranu a prísľub mieru a pokoja. Predstavujú akési hniezda, brlôžky, či svätyne.

20220130-140054-Edit-2-7

Acquaintances (ICE): 2X2 ADVENTURE TOURS: PRIESTOROVÉ VNÍMANIE
(imerzívna zvuková performancia)

Autori hravou formou skúmajú naše očakávania od priestorov a spôsob, akým ich interpretujeme. Ponúkajú nám možnosť interagovať so svojím prostredím alternatívnymi spôsobmi.

1672738402-mila-haugova

Mila Haugová / Markéta Plachá (SK): PEREGRINATIO PERPETUA
(inštalácia poézie)

Fragment 2: Poslať znamenie
Iba fragmenty dávajú celistvosť. Večné putovanie je cesta k sebe. Silné, ženské, bytostné verše poetky Mily Haugovej zhmotňuje scénografka Markéta Plachá.

Portrait Martina Morger

Martina Morger (LIE): PRAMEŇ
(vizuálne umenie)

Inštalácia vytvorená z materiálu prevažne vyrobeného ľuďmi pripomína oltár, vodnú svätyňu alebo zbierku niečoho veľmi zvláštneho. Prameň slúži na odpočinok a rozjímanie, pozýva pocestných, aby pri ňom chvíľu jednoducho pobudli.

katarina-bajkayova

Katarína Bajkayová (SK): OMFALOS
(vizuálne umenie)

Objekt z neglazovanej kameniny symbolicky rozvíja ideu starogréckeho objektu Omfalos (stred – pupok sveta) a obracia ju smerom do súčasnosti. Je reakciou na súčasnú krízu identity.

1672738402-mila-haugova

Mila Haugová / Markéta Plachá (SK): PEREGRINATIO PERPETUA
(inštalácia poézie)

Fragment 3: Dýchať svetlo
Iba fragmenty dávajú celistvosť. Večné putovanie je cesta k sebe. Silné, ženské, bytostné verše poetky Mily Haugovej zhmotňuje scénografka Markéta Plachá.

profil_dh_3

Dominik Hlinka (SK): CESTA ZA MOTÍVOM
(vizuálne umenie)

Autor vystavuje obrazy, ktoré vytvoril s časovým odstupom po návrate z ciest. Hľadá nové spôsoby a stratégie v svojej tvorbe. Prenesená digitálna estetika svojou deštrukciou reaguje na moment neviditeľného rastu, premenlivosti a pohybu vegetácie.

oleksandra

Oleksandra Melnychuk (UA): ESKAPIZMUS
(vizuálne umenie)

Sochárska inštalácia v dutinách stromov sa zameriava sa na prepojenie človeka s prírodou a úlohu človeka v prírodnom cykle. Inštalácia pracuje s javom pareidólie, pri ktorom dochádza v ľudskom mozgu k fantazijnému dotváraniu vnímaných tvarov.

313382193_10159947667124823_1516720674120539282_n

Michal Paľko (SK): TINTINNABULUM MISCELANEUM
(zvukový dizajn)

Sled zvukových inštalácií skomponovaných z autentických zvukov miestnych zvonov premieňa kostoly a zvonice na miesta oddychu a načerpávanie energie.

oto-hudec-okno

Oto Hudec (SK): LONG LONG ROAD
(vizuálne umenie)

Inštalácia zviditeľňuje trecie body, ktoré sa vynárajú na strategických hraničných križovatkách medzi oblasťami relatívnej prosperity na západe a migračným tokom z juhu. Umelec vytvára krehké postavy z bavlny a dreva a filmuje ich putovanie cez púšte, moria a fyzické prekážky anti-migračných zábran.

karavan_v7

Daniela Krajčová, Oto Hudec (SK): PROJEKT KARAVAN
(participatívna aktivita)

Vizuálni umelci Daniela Krajčová a Oto Hudec už niekoľko rokov mapujú prostredie v rómskych komunitách po celom Slovensku a pre rómske deti z týchto komunít realizujú niekoľkodňové workshopy zamerané na netradičné animačné techniky. Krátke animované filmy sú výsledkom workshopu s deťmi z rómskej komunity v Bátovciach.

52368353_10215500265874572_2405381324429852672_n

Ján Adamove (SK): 12 PALÍC
(asketická inštalácia)

Asketická inštalácia 12 palíc, ktoré dopĺňajú a narušujú krajinu, kótujú a rytmizujú trasu a nabádajú k dotyku, k uchopeniu, preneseniu, odfoteniu…

Portrait Martina Morger

Martina Morger (LIE): NETOPIER
(zvukovo-vizuálna inštalácia)

Zvukovo – vizuálna inštalácia jemných pichľavých tónov vychádzajúcich zo stromov sprevádza pútnikov na ceste lesom a každý deň sa pripomína ako dejavu.

131967_496341296800_1249925_o

Katanari (SK): ÚKRYTY A SVÄTYNE
(vizuálne umenie)

Sled inštalácií, ktoré menia funkciu poľovníckych posedov na oázy bezpečia. Poskytujú ochranu a prísľub mieru a pokoja. Predstavujú akési hniezda, brlôžky, či svätyne.

1672738402-mila-haugova

Mila Haugová / Markéta Plachá (SK): PEREGRINATIO PERPETUA
(inštalácia poézie)

Fragment 4: Zasvätené slová
Iba fragmenty dávajú celistvosť. Večné putovanie je cesta k sebe. Silné, ženské, bytostné verše poetky Mily Haugovej zhmotňuje scénografka Markéta Plachá.

313382193_10159947667124823_1516720674120539282_n

Michal Paľko (SK): TINTINNABULUM MISCELANEUM
(zvukový dizajn)

Sled zvukových inštalácií skomponovaných z autentických zvukov miestnych zvonov premieňa kostoly a zvonice na miesta oddychu a načerpávanie energie.

JB8A0445

David Demjanovič (SK): VÔŇA VESMÍRU
(čuchová inštalácia)

Inštalácia laboratórne vyrobenej vône určenej pre výcvik astronautov pertraktuje v priestore kaplnky kontrast duchovného a svetského, kresťanskej teórie o vzniku sveta a teórie veľkého tresku, ale aj význam vôní, ktoré sa používajú pri obradoch na navodenie spirituálnej atmosféry. Symbolicky tiež dotvára vnem hviezdnej oblohy počas trojdňového putovania.

365

Peter Kollár (SK): 365
(priestorová inštalácia)

Inštalácia 365 tematizuje pokoru v jej v rôznych podobách. Využíva identické objekty usporiadané v priestore v geometricky presných líniách, ale vždy v iných vzťahoch a konšteláciách.

10338402_835489309799425_3932330732411302163_o

Debris company (SK): CRESCENDO
(performatívne umenie)

Výtvarno-hudobno-pohybová esej v audiovizuálnom jazyku rozvíja pojem “crescendo” ako postupné narastanie, vrstvenie, stúpanie, rozširovanie smerom k vyvrcholeniu znásobenom v jednom abstraktom pocite, ktorý nie je možné konkretizovať v príbehu.

61x7gdz9db1niysoftgcnc9duk7s

Ružena Zajacová (SK): MŔTVY / ŽIVÝ LES
(vizuálne umenie)

Inštalácia sa venuje významu mŕtveho dreva pre živé organizmy. Prirodzená štruktúra kôry stromov ožíva pod lúčmi svetla. Inštalácia je realizovaná v  prostredí lesa, ale aj v interiéri, ktorý toto prostredie evokuje.

313382193_10159947667124823_1516720674120539282_n

Michal Paľko (SK): PIESNE A LAMENTY
(koncert)

Sólový koncert je vyústením práce autora, v ktorej sa kontinuálne venuje výskumu starého piesňového materiálu. Fascinuje ho prísne formové členenie piesne, obzvlášť z hľadiska definovania priestoru a času, v ktorom pieseň vzniká, doznieva, traduje sa…

Podobné príspevky