Martin Dzurek (SK): SKROMNOSŤ: EXPOZÍCIA, SKROMNOSŤ: KOLÍZIA
(participatívny projekt)
Participatívna akcia sochára a vizuálneho umelca Martina Dzureka.
Divadlo Pôtoň (SK): PASTIERSKA SYMFÓNIA
(hudba)
Mila Haugová / Markéta Plachá (SK): PEREGRINATIO PERPETUA
(inštalácia poézie)
Fragment 5: Prekročiť rieku
Iba fragmenty dávajú celistvosť. Večné putovanie je cesta k sebe. Silné, ženské, bytostné verše poetky Mily Haugovej zhmotňuje scénografka Markéta Plachá.
Ján Adamove (SK): 12 PALÍC
(asketická inštalácia)
Asketická inštalácia 12 palíc, ktoré dopĺňajú a narušujú krajinu, kótujú a rytmizujú trasu a nabádajú k dotyku a k uchopeniu, preneseniu, odfoteniu…
Katanari (SK): ÚKRYTY A SVÄTYNE
(vizuálne umenie)
Sled inštalácií, ktoré menia funkciu poľovníckych posedov na oázy bezpečia. Poskytujú ochranu a prísľub mieru a pokoja. Predstavujú akési hniezda, brlôžky, či svätyne.
Pavel Bakajsa (SK): NOVÁ CITLIVOSŤ
(kurátorský a výstavný projekt)
Inštalácia pod kurátorským vedením Pavla Bakajsu sa zaoberá definíciou novocitlivého autora a novocitlivého diela a reaguje na súčasné tendencie a absencie v oblasti umeleckých prístupov. Výber diel definuje svoje hodnoty a spôsoby úprimného a jemnocitného vnímania tvorivého procesu.
Marcela Záchenská (SK): SLZY
(vizuálne umenie)
Inštalácia pracuje s ambivalentnosťou významu padajúcich sĺz zo stromov v zničenom lese, ktoré sú reakciou na zásah človeka a zároveň reálnym zdrojom vody pre strom a jeho okolie.
Marcela Záchenská (SK): LESNÉ INŠTALÁCIE / PRÍBEHY
(vizuálne umenie)
Inštalácie vytvorené z mŕtveho dreva v lese odkazujú na jeho význam v lesnom ekosystéme. Otvárajú otázky o zásahoch človeka, ktoré ho ovplyvňujú.
Martina Morger (LIE): NETOPIER
(zvukovo-vizuálna inštalácia)
Zvukovo – vizuálna inštalácia jemných pichľavých tónov vychádzajúcich zo stromov sprevádza pútnikov na ceste lesom a každý deň sa pripomína ako deja vu.
Andrea Laková (SK): PREMENY – AKCIA
(interaktívna vizuálna akcia)
Interaktívna vizuálna akcia experimentuje s fotografickou technikou kyanotypie, prostredníctvom ktorej zachytáva časti ľudského tela alebo momenty z cesty na plachty, ktoré premieňa na krehké stopy pamäti dokumentujúce spoločné putovanie.
Mila Haugová / Markéta Plachá (SK): PEREGRINATIO PERPETUA
(inštalácia poézie)
Fragment 6: Objatie
Iba fragmenty dávajú celistvosť. Večné putovanie je cesta k sebe. Silné, ženské, bytostné verše poetky Mily Haugovej zhmotňuje scénografka Markéta Plachá.
Žeňa Melkumov (UA): VYHNANÍ
(vizuálne umenie)
Autor citlivo reaguje na rozpínavosť človeka, na jeho obsadzovanie a zaberanie území na úkor iných, nielen žijúcich, druhov.
Andrea Kopecká (SK): HUMAN SOIL
(vizuálne umenie)
Inštalácia prenáša kontakt človeka s krajinou z putovania do lokálnej témy ukotvenej v danom mieste a v čase. Maliarska časť zachytáva stopy minulého človeka splývajúceho s krajinnými vrstvami. Technika vymývania farieb pri jednotlivých nánosoch je metaforou erózie. Odkazuje aj na krehkosť živých vrstiev v pôde a skrz chýbajúce pigmenty v akrylových premaľbách umožňuje nahliadnuť hlbšie pod povrch do minulosti /aj maliarskeho procesu/. Tá je dopovedaná v inštalácii cez lokálne nálezy stôp ľudskej činnosti v pôde.
Karin Ospelt (LIE): NEVIDITEĽNÉ LEPIDLO (KOMMUN-STOFF)
(site specific inštalácia)
Rozsiahla site-specific inštalácia sa vynára ako nepostihnuteľná myšlienka. Kresby z múky, zachytené na látke sú inšpirované tradičnou lokálnou drapériou a nekonečnými poliami z okolia Bátoviec.
Karin Ospelt (LIE): VNÚTORNÝ ORGAN (STIMM-INNEN)
(site specific inštalácia)
Zvuková inštalácia prostredníctvom spevu umelkyne symbolicky oživuje umlčaný organ kostola. Chrámová loď slúži ako kostra prenášajúca zvuk, podobne ako pri speve: hruď sa hýbe, pľúca rastú, vyludzuje sa zvuk, a hlas vo vzduchu vytvára vibrujúci obraz.
Matúš Lányi (SK): BAZILIKA SV. PETRA
(site specific inštalácia)
Vizuálny umelec Matúš Lányi sa vo svojich posledných pôdorysoch katedrál zameriava na konfrontáciu kultúrnych tém a prispôsobuje im aj výber objektov. Pôdorys, ktorý vzniká na lúkach pri Beluji znázorňuje jeden z nábožensky a kultúrne najvýznamnejších objektov sakrálnej architektúry – Baziliku sv. Petra. Kresba má divákovi ponúknuť priestor na vnímanie celej šírky nie len náboženského ale aj kultúrneho odkazu kresťanstva a jeho predstaviteľov, vrátane angažovania v spoločenských otázkach, ale aj napríklad morálneho zlyhania jednotlivcov.
Katanari (SK): ÚKRYTY A SVÄTYNE
(vizuálne umenie)
Sled inštalácií, ktoré menia funkciu poľovníckych posedov na oázy bezpečia. Poskytujú ochranu a prísľub mieru a pokoja. Predstavujú akési hniezda, brlôžky, či svätyne.
Mila Haugová / Markéta Plachá (SK): PEREGRINATIO PERPETUA
(inštalácia poézie)
Fragment 7: Poznanie cesty
Iba fragmenty dávajú celistvosť. Večné putovanie je cesta k sebe. Silné, ženské, bytostné verše poetky Mily Haugovej zhmotňuje scénografka Markéta Plachá.
Ausgang studio (SK): ATEM
(objekt)
ATEM ponára diváka do filozofie dychu ako symbolu životnej sily a základného princípu života. Ukazuje vyššiu formu evolúcie, v ktorej musíme prehodnotiť naše chápanie umelého života a jeho potreby do budúcnosti. Schopnosť učiť sa a prispôsobovať je jednou zo základov AI. AUSGANG studio pozýva divákov na stretnutie s budúcnosťou.
Peter Kollár (SK): 365
(priestorová inštalácia)
Inštalácia 365 tematizuje pokoru v jej v rôznych podobách. Využíva identické objekty usporiadané v priestore v geometricky presných líniách, ale vždy v iných vzťahoch a konšteláciách
Mila Haugová / Markéta Plachá (SK): PEREGRINATIO PERPETUA
(inštalácia poézie)
Fragment 8: Tu bolo more
Iba fragmenty dávajú celistvosť. Večné putovanie je cesta k sebe. Silné, ženské, bytostné verše poetky Mily Haugovej zhmotňuje scénografka Markéta Plachá.
Andrea Laková (SK): PREMENY – INŠTALÁCIA
(vizuálna inštalácia)
Inštalácia vychádza z výsledkov interaktívnej akcie, ktorej sa putujúci zúčastnili v priebehu dňa. Autorka zo zachytených momentov cesty vytvára dielo, ktoré premieňa na spoločnú pamäť putujúcich.
Martin Dzurek (SK): SKROMNOSŤ: KRÍZA
(participatívny projekt)
Participatívna akcia sochára a vizuálneho umelca Martina Dzureka.
Martin Majlo Štefánik (SK): ALMANACH
(koncert)
Nosnú kostru koncertného večera nesie premiéra skladby mladého slovenského skladateľa Martina Majla Štefánika – Suita Almanach. Táto skladba je doplnená o lúčne spevy v interpretácii sestier Dajany a Dominiky Margetových.
Hudobné dielo využíva ľudové nástroje určené pre dobovú interpretáciu. Prostredníctvom kompozičných techník a rozšírenej techniky hry na nástrojoch autor skladby definuje nielen našu minulosť ale aj budúcnosť.